02 de maig, 2008

Despedida de Bali

Ahir va ser l'últim dia a Bali i el vam aprofitar al màxim, ens vam creuar l'illa de punta a punta.

La primera parada va ser al temple Goa Gajah, on hi ha una cova amb la cara d'un dimoni i la boca és la porta per accedir.

Més tard, varem anar a Tirta Gangga, un palau d'aigua construit per l'últim Rajà de Karangasem a principis del segle XX, és un conjunt de piscines, fonts i canals on pots jugar per enmig d'una font o banyar-te en unes de les piscines naturals on estiuejava el sultà

De camí a Tirta Ganga varem trobar a la platja que bordejava l'autopista, un grup de balinessos que feia donacions als déus; havien muntat una mena d'altar enmig de la sorra negra ( a l'est de l'illa hi ha moltes platges de sorra volcànica ).

A l'hora de dinar voliem despedir-nos amb un bon plat de peix i per això vam escollir la platja de Padang Bai. En aquesta, és on s'agafa el ferri per anar a Lombok i és una de les poques platges que queden sense explotar. Mentre dinavem hi havia un grup de nens que es distreia jugant a la platja amb els seus cometes !

A la tarda ens va començar a ploure però no va ser un impediment per intentar veure la posta de sol des de Tanah Lot. Aquest temple es mereix entrar en el guiness record per ser el més fotografiat de tot Bali, però la veritat és que és únic; es tracta d'un petit temple sobre una roca contra la que trenquen les gran onades de l'oceà, formant realment una imatge de postal. Va ser construit en el segle XVI i està dedicat al deu Meru ( del mar), a dins hi neix un petit brot d'aigua dolça. Es va utilitzar pedra volcànica en la seva construcció i només es pot accedir quan hi ha marea baixa i si ets creient, la resta ens hem de conformar amb les meravelloses vistes des de la platja o del penyasegat del davant.

Avui ha estat un dia de trasllat, perquè ja hem canviat de país; aquestes dues pròximes nits estem a Kuala Lumpur (Malaisia) per veure les torres Petrones. Demà a primera hora pujarem fins al pont que les uneix ! Ja us explicarem com ens ha anat. Us deixem amb aquesta foto presa des de l'avió: un super nuvol de més de 10 km d'alçada sobre l'illa de Java.

Gildo Kaldorana ha dit...

Es que Indonesia no tiene desperdicio.
Un saludo de un enamorado de ese país.