04 de maig, 2008

Kuala Lumpur: el capritx de l’Isaac

Aquests dos dies hem estat a Kuala Lumpur, capital de Malaysia, una ciutat jove però que creix a la velocitat del petroli ( No té més de 150 anys d’història, però gràcies a les petroleres i a les empreses de gas estan construint una ciutat plena de gratacels i centres comercials).

La primera nit vam anar a sopar al centre de la ciutat on hi ha totes les botigues i un carrer ple de xiringuitos de peix i menjar xinès.

Bàsicament l’objectiu de la nostra aturada en aquesta ciutat era perquè a l’Isaac li feia il·lusió pujar a les torres bessones més altes del món: les Petrones. Són dues torres de més 452 metres d’alçada, la seva forma és hexagonal amb una base rodona representant els quatres punts cardinals i les forces de la naturalesa. L’anècdota de la construcció de les torres és que cada una d’elles tenia el seu arquitecte en cap i van fer una aposta per veure que acabava abans. Entre torre i torre hi ha un pont que uneix les dues plantes 41, el màxim on poden arribar els visitants ( l’entrada és gratuïta, però només donen al dia 1200 tickets i per això vam haver de matinar i estar a la porta abans de les 8h). Les torres Petrones són famoses entre d’altres coses perquè es va gravar la pel·lícula de la Trampa ( Sean Connery i Catherine Zeta-Jones). Sincerament les vistes des de dalt el Skybridge no són molt espectaculars així que si voleu unes bones fotos de les torres la millor opció és anar als jardins del davant.

A la sortida de les torres hi ha un museu amb un aparell que et diu quants Isaacs o Sandres es necessiten per arribar al cim ( en el nostre cas eren 260 vegades la nostra alçada).

Davant de les torres hi ha un centre comercial de sis plantes on es concentren totes les botigues de les marques de luxe ( Versace, Gucci, Armani, Jimmy Choo, Rolex,....). I és que en el barri de les torres hi viu gent amb molta pasta !

Després vam anar a conèixer una mica la ciutat i els seus barris, passejant pel little India, Xinatown i el centre. Si ets un amant de les imitacions has d’anar a Xinatown, on trobes des de rellotges, bolsos i roba ( de les millors marques a preus irrisoris ). Paral·lel al carrer de les botigues hi ha un temple hinduista, que és el més antic de la ciutat.

Per la nit vàrem pujar a la torre de comunicacions que es troba davant del nostre hotel ( Hotel Pacific Regency) i des d’on vam poder fer algunes fotos de l’skyline de KL per la nit. Per sopar ens vam quedar en el restaurant de l’hotel i ens va tocar la taula que sobresortia de l’edifici (perquè us feu a la idea vam estar sopant una pizza amb un precipici al costat de 33 pisos: no apte per a qui tingui vertigen).