28 d’abril, 2008

Prambanan o com passar calor !

Despres de recuperar forces a l''unic lloc obert a les 10 de la nit ( un macdonald's- com be sap el Mayoles- el nostre lloc de confianca en moments de desesperacio !) i dormir les nostres 8 horetes vam fer via cap a una altra gran meravella de l'arquitectura a Indonèsia: Prambanan, format per més de 200 temples d'estil hindú javanès del s. IX.

Molts d'ells estan en ruïnes, degut a l'ultim terretremol del 2006, tot i que poc a poc els estan rehabilitant. El més important, dedicat a Shiva, té uns 50 metres d'alçada i mostra esplèndides escenes del Ramayana (una llegenda hindu). Al davant dels tres temples dedicats a Shiva, Vishnu i Brahma es troben les repliques en petit dels respectius animals de transport (El toro, el cigne i l'au).

L'Isaac es va comprar un gorro balines de palla perque feia una calor d'aupa i la Sandra anava buscant sombretes com un os polar al mig del desert ! Entre parada i parada ens varem trobar a una escola sencera i tots els nens tenien els mateixos deures: fer una entrevista a un extranger per practicar l'angles. El problema era que nosaltres erem els unics guiris que hi havia a 5km a la rodona !!! I ens van entrevistar tots ! Aixo si vam riure una bona estona i quan es van assabentar que erem de Barcelona van fotre un crit tots a l'hora: Barcaa!!!!! Messiiii !! I es que es increible, vagis on vagis tothom ens coneix pel Barca !

Despres vam retornar cap a Yogyakarta (Prabaman esta a 17 km de la ciutat), voliem anar a veure el palau del sultan (que encara hi viu a dins el seu fill) pero hi havia una festa nacional amb milers de motos i no vam poder entrar.

La segona alternativa va ser un mercat d'ocells on ens van esenyar la diferencia entre els galls de cant i els de lluita: tambe vam veure coloms de Barcelona (si que volen lluny aquestes ! jejeje).
I finalment vam fer una visita pel palau d'aigua del sultan ( el que seria l'spa d'avui dia), on amablament un indonesi ens va guiar buscant una propina a canvi de portar-nos a unes quantes botigues ( es va equivocar amb nosaltres perque no vam comprar res de res!).

De tornada a l'hotel estavem tan destrossats que vam llogar un taxi tipic: un tuc tuc indonesi, ja us penjarem la foto al flickr !